Približne 40 percent ľudí očakáva, že dostane na e-mail odpoveď za hodinu. Tým, že zamestnanec rieši e-mail, úplne stratí pracovný rytmus. Kým sa doň dostane naspäť, môže to trvať 60 sekúnd až niekoľko minút, v závislosti od vôle a úrovne sústredenia jednotlivca.

Podobná strata rytmu sa deje aj vtedy, keď má zamestnanec zapnuté len notifikácie, ktoré ho takisto vyrušia od práce.

Ďalšie zbytočné minúty zamestnanci strávia vymazávaním, triedením, organizovaním, premiestňovaním či vyhľadávaným starších e-mailov. Už len analýza toho, čo je a čo nie je irelevantná správa, zaberie niekoľko minút denne a zároveň to človeka čiastočne psychicky vyčerpá.

Portál Harvard Business Review, ktorý dáta zhrnul, píše o e-mailoch ako o prekliatí pracovníkov v 21. storočí a ponúka sériu rôznych metód, ako sa dá čas strávený e-mailmi efektívne zredukovať. Upozorňuje však na to, že väčšina je reálnych len v prípade, keď si charakter práce nevyžaduje nepretržitú a rýchlu komunikáciu. To si však väčšina vyžaduje.

Cesta najmenšieho odporu

Ako vysvetľuje psychologička Alice Boyes, ťažko sa zbavíte návyku konštantne kontrolovať e-mail. Ľudia to robia dobrovoľne a radi. Riešenie e-mailu je aktivita, ktorá je duševne menej vyčerpávajúca ako napríklad sústredená práca a ľudia majú tendenciu prirodzene vyhľadávať cesty najmenšieho odporu, nenáročné alternatívy či rozptýlenie.

Iní sa nazdávajú, že rýchla odpoveď na e-mail je znakom svedomitosti a spôsobom, ako zapôsobiť na kolegov či šéfov, že sú hneď k dispozícii. To je však ilúzia. Rýchle odpovede

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa