Chcem sa s vami podeliť o moju nedávnu skúsenosť s niečím, čo môžem prirovnať k predaju cez telefón. V tomto prípade ide skôr o pozitívnu skúsenosť. Našťastie! Lebo vo väčšine prípadov sa jedná skôr o opak.

Zavolala mi jedna pani a predstavila sa. Povedala, že číta moje články na blogu (www.akopredavat.sk) a že ju zaujali. Pár poznámkami sa ešte dotkla obsahu môjho blogu a potom prišla veta: "Rada by som vám niečo ukázala. Sedíte pri počítači?" Keďže som práve sedel pri PC, mal som príležitosť zažiť to až do konca.  Potom mi nadiktovala jednu webovú stránku, ktorú som si mal otvoriť. Potom mi zadala výraz, ktorý mám vyhľadať na tej stránke. Uvidel som tam niečo, čo ma zaujalo. Nasledovala otázka: "Ako sa vám to páči?" Po mojom komentári (pozitívnom) mi ešte dala pár informácií, ktorými vysvetlila moje nepochopenie a dodala ešte  väčšiu váhu tomu, čo som tam videl. Nejdem rozoberať, aká stránka to bola a o čom sme hovorili. To nie je dôležité. Píšem o tom preto, lebo bol podľa mňa ukážkový spôsob, ako zákazníka upútať v telefóne a vyvolať záujem. Mimochodom, po tejto "show" som sa rozhodol to "niečo" využiť.

V rámci tréningu predajcov, ktorému sa venujem, často rozoberáme aj komunikáciu po telefóne. V tejto príhode by som vyzdvihol niekoľko bodov:

- Na začiatku vytvorila "spojenie" cez niečo, čo mi bolo blízke (odvolala sa na môj blog). Tým získala moju ochotu hovoriť s ňou.

- Namiesto dlhého predstavovania sa ma hneď naviedla na webovú stránku. Výborne preklenula úvod telefonátu smerom k téme: "Sedíte pri PC?"

- Namiesto prezentovania mi hneď ukázala svoj produkt "naživo". (V tomto prípade to bolo možné, lebo sa jednalo o službu na webe. )

- Namiesto vychvaľovania sa opýtala na môj názor. Vďaka tomu zistila, že mám ohľadne toho určité nepochopenie. Takže to mohla ihneď zvládnuť. Inak by si   koledovala o námietku na konci.

- Dodala ešte pár výhod, zaujímavých z môjho pohľadu, čiže z pohľadu zákazníka. Nezaťažovala ma žiadnymi technickými údajmi, ako sa to bežne robí.

- Na konci mi povedala, čo mám urobiť, aby som tú službu mohol začať používať (v tomto prípade to bola registrácia). V mnohých telefonátoch to chýba.

    Tento telefonát mal všetkých 5 P. Od komunikácie príjemným tónom hlasu, cez vedenie mojej pozornosti tam, kam potrebovala, až po výzvu k akcii. Samozrejme, mohlo nastať niekoľko úskalí. Napr.keby som nesedel za počítačom. Alebo by som vniesol nejaké námietky alebo niečo iné. To tiež patrí k predaju. V tomto prípade si však zbytočnými chybami, ktoré sa často v telemarketingu a v telepredaji robia, nevyrobila zbytočné pasce a nástrahy. A dotiahla hovor do úspešného konca. Bola to pre mňa skvelá skúsenosť. Viete si aj vy z toho niečo zobrať do predaja?