Ak sa obchodníkovi  začne dariť, nie je to náhoda. Niečo urobil dobre. Nič na svete sa nedeje len tak. Všetko má svoju príčinu. Aj obchodný úspech. Možno oslovil nové kontakty, možno podoťahoval nedokončené obchodné prípady, možno sa pripomenul bývalým zákazníkom... pravdepodobne všetko z toho.  A výsledkom sú objednávky. Hurá! Teraz veľa záleží od toho, čo urobí ďalej. Má dve možnosti:

1. zaspí na vavrínoch a bude očakávať, že ďalej to pôjde samé, alebo

2. zistí, čím dosiahol nárast predaja a bude to intenzívne robiť ďalej.

Bohužiaľ, častejšie víťazí prvá možnosť. Ale len do času, kedy predaj začne (predvídateľne) padať dole. Potom sa obchodník zobudí a začne zase robiť to, čo treba. Ale keďže nejaký čas trvá, kým sa z nového kontaktu stane zákazník, výsledky sa dostavia až o niečo neskôr.  Medzitým obchodník klesá na duchu, na províziách a je možné, že to vzdá úplne. Po úspechu sa takýto pád totiž  ťažko znáša. Pritom sa to vôbec nemuselo stať.

Ak obchodník aj v období, kedy sa sypú objednávky, ďalej robí na nových obchodných príležitostiach, nemusí mať žiadne výkyvy vo výsledkoch.  Ak neustále oslovuje nové kontakty, rozbieha nové obchodné prípady a medzitým doťahuje tie začaté,  jeho výkony budú stabilné.

Je obrovskou chybou, začať poľavovať v činnostiach, ktoré priniesli výsledky. Naopak! Treba sa pozrieť na to - ktoré činnosti to spôsobili a tieto ešte viac podporiť. Možno oslovil určitú skupinu zákazníkov, možno získal doporučenia, možno zmenil taktiku obchodného rozhovoru alebo jednoducho začal viac telefonovať. Mal by zistiť, čo začal robiť inak a pokračovať v tom. Pretože je ľahšie udržať veci v chode, ako ich neustále znovu rozbiehať.