V rozhovore s Tomášom Žaloudkom, konateľom firmy Urban Brands, sa spomína:

  • ako vstupuje do vzťahu výrobca – zákazník distribútor,
  • prečo firma cieli na spotrebiteľa, ktorý sa pohybuje v meste a nie na horách,
  • za akým účelom sa vyhýba exkluzivite produktov na úkor konkurencie,
  • aký je rozdiel medzi českým a slovenským zákazníkom,
  • na čom si v prvom rade firma zakladá a ako to dokazuje spotrebiteľovi.

Na trh ste pred 10 rokmi vstúpili s distribúciou ruksakov Eastpak, napriek tomu, že slovenský spotrebiteľ nebol ešte úplne zvyknutý priplatiť si za kvalitnejšie veci. Prečo?

V tom čase som sa dosť často pohyboval v zahraničí a všímal som si isté trendy. Desať respektíve 12 rokov dozadu bola v zahraničí úplne iná móda a ľudia sa aj inak obliekali a správali. Dnes sú tie rozdiely medzi Slovenskom a zahraničím nepatrné. Všimol som si, že máme tendenciu veci po istom čase preberať, prijímať a adaptovať.

Zároveň má značka enormný úspech, ktorý je postavený na kvalite. V tom čase sme sa však ešte pri nákupných veciach správali inak. Išli sme po lacných veciach, nemali sme taký prehľad o istých parametroch, čo by konkrétny výrobok mal spĺňať. Pritom ten batoh je úplne jednoduchý a kvalitný. Preto sme sa rozhodli ľuďom ponúknuť možno drahší, no za to kvalitný tovar. Verili sme, že predchádzajúce návyky sa zmenia, tak ako to fungovalo aj mimo našich hraníc.

V obchodnom vzťahu so zákazníkom vystupujete ako distribútor, ale zároveň ste rodinnou firmou. Čo si má človek pod tým predstaviť?

Rodinnou firmou je myslené to, že nie sme veľká korporácia. Firmu sme založili s outsourcovanými zamestnancami, ktorí pokrývajú všetky poskytované služby zákazníkom. Máme profesionálny sklad, no nevlastníme ho a takisto v ňom pracujú externí pracovníci. Nemáme ani vlastné rozvozové vozidlá.

Takže firma využíva externé zdroje na určité výkony a beží výhradne online.

Áno, našom primárnou úlohou ako distribútora je značku na trhu presadiť tak, aby bola želaná a žiadaná. Distribútor na to využíva retailový kanál. My sme nahradili dovtedy existujúce virtuálne predajné miesto – Môj batoh – práve z dôvodu priblíženia sa verejnosti novým portfóliom. Našim cieľom bolo nájsť dobrých a silných, vtedy existujúcich partnerov, ktorí mali svoje meno, aby túto značku prijali k sebe. V podstate došlo k tomu, čo sa nazýva brand awareness – ľudia spoznajú značku a vedia k nej priradiť daný produkt.

Francúzska značka Jott otvorila v zahraničí cez 200 obchodov, nedávno spustila predaj aj na nemeckom trhu.
Zdroj: Archív T. Ž.
Francúzska značka Jott otvorila v zahraničí cez 200 obchodov, nedávno spustila predaj aj na nemeckom trhu.

Keď ju začne predávať partner, napríklad Footshop, tak sa začne vnímať v našom mikrosvete ako značka, ktorá je akceptovaná a postupne sa začne rozvíjať. Takže našim cieľom bolo, aby sa značka dostala do povedomia.

Zmena názvu e-shopu teda súvisí s rozšírením sortimentu o módne, značkové oblečenie. Plánovali ste rozšíriť ponuku práve týmto smerom, alebo ste reagovali na dopyt na trhu?

Hľadali sme nové možnosti, čo by sme mohli zákazníkovi priniesť. Musíme si uvedomiť, že všetok spotrebný tovar tu v podstate máme. Na druhej strane je málo vecí, ktoré vie niekto úspešne priniesť na trh. My sa stále pokúšame oslovovať nové značky, ktoré sú vo svete úspešné, ale u nás nie sú. V tom vidíme istý potenciál – hľadať nových partnerov a nadviazať úspešné spolupráce.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa