Bratislavskému závodu majú pomôcť s nábehom nových modelov Porsche Cayenne a Volkswagen Touareg ako aj na zatiaľ oficiálne nepotvrdených Audi Q8, ktoré sa začnú postupne vyrábať od budúceho roku.
Emisie a nový model
Kým slovenský Volkswagen má kvôli neustálemu rozširovaniu problém nájsť nových zamestnancov, maďarský závod je v opačnej pozícii. Audi v Győri zamestnával ku koncu minulého roka viac ako 11-tisíc ľudí. Hlavnou náplňou tamojšej fabriky je výroba motorov pre celý koncern Volkswagen. Okrem toho produkuje aj modely Audi A3 sedan a kabriolet a TT kupé a kabriolet. Vlani v maďarskom závode vyrobili viac ako dva milióny motorov a vyše 160-tisíc vozidiel.
Emisný škandál materského koncernu Volkswagen však oslabil dopyt najmä po dieselových motoroch. Od septembra budúceho roka budú navyše motory testované v reálnych podmienkach, čo je rana najmä pre malé preplňované motory. V reálnej premávke totiž vykazujú oveľa vyššie emisie ako v laboratórnych podmienkach. Automobilky ich preto plánujú zrušiť a pracujú na vývoji ich náhradníkov, čo pravdepodobne prinesie krátkodobý pokles produkcie.
Pokiaľ ide o samotnú výrobu vozidiel, Győr získal na svoje výrobné linky nový model Q3. Ten sa však začne vyrábať až v roku 2018. Dovtedy má teda maďarské Audi k dispozícii voľné kapacity zamestnancov, ktorých môže presunúť práve do Bratislavy.
Prídu od novembra
„Volkswagen Slovakia intenzívne investuje, stavia nové haly a pripravuje sa na nábehy nových produktov. To si vyžaduje stovky nových zamestnancov, ktorí na pracovnom trhu na Slovensku chýbajú,“ vysvetľuje Eric Reuting, člen predstavenstva pre personálnu oblasť v bratislavskej automobilke.
Slovenský Volkswagen plánuje zamestnancov z maďarského závodu nasadzovať postupne od novembra tohto roka. Pracovať budú na rôznych pozíciách v montáži, finiš centre, karosárni a lakovni. Automobilka ich bude zvážať autobusmi z Maďarska, keďže z podobnej vzdialenosti v rámci Slovenska vozí firma zamestnancov už dnes.
Investujú ďalej
Problémy s nedostatkom zamestnancov bratislavského Volkswagenu to však stále úplne nevyrieši. Aj naďalej bude podľa hovorkyne Lucie Kovarovič Makayovej hľadať nových ľudí.
Automobilka navyše aktuálne oznámila výstavbu nového logistického centra, ktoré vyrastie vedľa montážnej haly pre novú generáciu športového SUV Porsche Cayenne. Logistické centrum sa bude rozkladať na ploche viac ako 100-tisíc metrov štvorcových a do prevádzky bude uvedené koncom budúceho roka.