Dobrý podnikateľský nápad často nestačí a neraz sa stáva, že po prvotnom úspechu prichádza na rad obdobie stagnácie a hľadanie možností, ako fungovanie biznisu znova rozbehnúť naplno. S touto situáciou sa často stretávajú najmä zabehnuté biznisy. Predovšetkým tie, ktoré sú zamerané na tradičné, remeselné odvetvia. Doba sa totiž mení a s ňou aj správanie a nákupné zvyky zákazníkov, ktorí stále viac vyhľadávajú moderné riešenia a inovácie, a to nielen v oblasti ponuky služieb, ale aj platobných riešení.

Reštaurujte svoje podnikanie s ČSOB a Balíkom benefitov

Moderné technológie nepatria len k novovzniknutým firmám či startupom. Rozbehnutie e-shopu, umožnenie platby kartou či smart zariadeniami alebo elektronizáciu vašich služieb môžete využiť aj v prípade, že sa venujete tradičnému remeslu. Dobrým príkladom a inšpiráciou pre všetkých, ktorí pri modernizácii svojho podnikania váhajú môže byť príbeh značky modranska. Za jej vznikom stojí Marián Liška, ktorý si v roku 1990 založil vlastnú dielňu. Venuje sa v nej tvorbe ručne robenej keramiky, predovšetkým modranskej majoliky a kameniny.

Ilustračné foto
Zdroj: Jakub Liška, modranska
Ilustračné foto

Spojenie tradícií a moderného

Výrobky, ktoré modranska ponúka vždy mali svoju základňu fanúšikov a zákazníkov no až nápady syna Mariána Lišku, Jakuba dali firme podobu, vďaka ktorej ju pozná širší okruh zákazníkov ako dielňu, v ktorej modranskí remeselníci a dizajnéri oživujú tradičné tvary a vzory, ale vymýšľajú i nové návrhy a vytvárajú tak originálnu, modernú keramiku, ktorá zachováva tradície a krásu starého hrnčiarskeho remesla.  

Tradičné v spojení s moderným pritom uplatňujú nielen pri svojej tvorbe, ale aj v podnikaní,  ktoré takisto uvítalo oživenie:  „Značku a smerovanie firmy modranska som tvoril takpovediac na kolene v pivnici v roku 2011, kedy som založil s.r.o. Už od začiatku mi bolo jasné, že e-shop je najľahšia cesta k zákazníkovi a spôsob, ako firma nestratí kontakt so svetom,“ hovorí o implementácii moderných technológií Jakub Liška. „Začali sme so zriadením platobnej brány na e-shope, neskôr sme umožnili platbu kartou a smart zariadeniami prostredníctvom terminálu v obchode. Myslím, že všetky tieto možnosti už dnes pri rozbehu podnikania treba mať pokryté, zákazníci si ich pochvaľujú a vyhľadávajú nás aj kvôli tomu,“ prezrádza svoje skúsenosti a postrehy Jakub.

Ilustračné foto
Zdroj: Jakub Liška, modranska
Ilustračné foto

Riaďte sa vlastnou víziou, ale i radami skúsenejších

Jednou z hlavných rád, ktorú Jakub adresuje začínajúcim podnikateľom, je nenechať sa odradiť a nalákať na niečo iné, ako pôvodne zamýšľali. S tým súvisia aj zbytočné náklady, ktoré môžu v dôsledku nevedomosti vzniknúť na začiatku podnikania. Preto je dobré obrátiť sa na niekoho, kto podnikaniu rozumie a pomôže dotiahnuť všetky potrebné náležitosti do úspešného konca. Jedným z takýchto partnerov bola pre spoločnosť modranska aj ČSOB a jej Balík benefitov pre začínajúcich podnikateľov. „S prácou s podnikateľmi máme dlhoročné skúsenosti, vďaka čomu dokážeme našim klientom pomôcť zorientovať sa vo všetkom, čo z finančného hľadiska potrebujú zariadiť,“ hovorí Dáša Polláková, manažérka oddelenia riadenia MicroSME segmentu v ČSOB.

Ilustračné foto
Zdroj: Jakub Liška, modranska
Ilustračné foto

Na základe týchto skúseností ČSOB vytvorila aj Balík benefitov, z ktorého si začínajúci podnikatelia môžu vybrať produkty presne na mieru. V prípade Jakuba Lišku a modranska šlo konkrétne o Podnikateľský účet, Bussines Banking a SmartBanking, platobnú bránu a POS terminál od ČSOB.

Viac o balíku benefitov na www.csob.sk.