Koncept predajní Kraj ste pripravovali viac ako rok. Prečo ste s ním prišli?

Spravili sme si detailný prieskum, čo očakáva slovenský zákazník a ktoré zákaznícke skupiny vôbec nie sú podchytené. Vyšlo nám, že musíme pripraviť samostatný koncept. Veľká väčšina našich predajní je malého formátu na rýchly pohodlný nákup, bývalé Moje Samošky. Keď sme chceli pripraviť naozaj kvalitný koncept, vedeli sme, že musí byť komplexný a na väčšej ploche.

Onedlho budete otvárať druhú predajňu Kraj v Petržalke. Máte už presný termín?

Začiatkom apríla, po Veľkej noci.

Bude v niečom iná, alebo pôjde o kópiu prvej prevádzky v Devínskej Novej Vsi?

Bude sa líšiť iba priestorovými prvkami podľa dispozičných riešení. Koncept je postavený tak, aby sme ho mohli rolovať aj na menšie predajne. Aby mohli byť implementované základné dizajnové prvky. Veľké zmeny nebudú, skôr rozdiely v sortimente menších predajní, ktoré sú špecifické lokalitou. V biznis centre potrebujeme rozšíriť zdravý sortiment, bio výrobky, rýchle občerstvenie. Na sídliskách zasa treba v ponuke viac mäsa.

Aké plány máte s Krajom? Budete pokračovať najmä v prerábaní obchodov, ktoré fungujú pod značkou Terno, alebo sa sústredíte na otváranie úplne nových predajní?

Cieľom je stabilizovať sieť Terno, revitalizovať to, čo máme. Predajne s dobrou lokalitou a kúpnou silou budeme preklápať pod Kraj, menšie večierkové zostanú pod značku Terno. Druhá línia je otváranie nových predajní, pretože chceme expandovať. Tento rok budú úplne nové predajne Kraj na Trnavskom mýte, kde sa odhaduje otvorenie v júli, a druhá na jeseň v lokalite Nitra-Zobor, kde pôjde o supermarketový formát s plochou 300 štvorcových metrov.

Terno chce otvárať nové obchody už len pod značkou Kraj

Predajňa Kraj patrí do skupiny Terno Zdroj: Milan David

Kedy a kde pribudnú ďalšie predajne?

Ďalšia expanzia je v príprave. Riešime celé Slovensko, postupne by sme chceli podchytiť celý trh.

Budete otvárať nové predajne už len pod značkou Kraj alebo aj pod brandom Terno?

Nové Terná by už nemali pribúdať.

V Kraji posilňujete prítomnosť slovenských potravín. Aké majú zastúpenie v sortimente?

Od slovenských výrobcov pochádza viac ako polovica bežného sortimentu. Nechcem, aby sme tento koncept postavili do roviny, že je to postavené na malých regionálnych dodávateľoch. Nie. Kostra bola vybudovaná z veľkých slovenských výrobcov, či je to Rajo, Tatrakon, Novofruct a potom sme zaraďovali to, čo nemáme na Slovensku, z dovozu. Potrebujeme mať aj silné svetové značky, ktoré zákazník vyhľadáva. Nadstavba sú malí regionáli. Nie každý je ochotný priplatiť si za vyššiu kvalitu, ale táto časť zákazníkov rastie. V Bratislave to veľmi cítiť.

Ako vyzerá Kraj cenovo v porovnaní s konkurenciou?

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa