Prvá a jediná internetová banka na Slovensku – Eliot, patriaca pod Tatra banku, skončí od septembra svoju činnosť. Úlohu splnila. Vznik Eliotu bol reakciou Tatra banky na boom dot-comov.

„Eliot bol pre nás prostriedkom, ako predísť príchodu určitých zahraničných internetových bánk na Slovensko. Nepredvídali sme žiaden veľký rozmach či vysoké výnosy. Ublížilo by nám však, keby na trh prišli dvaja či traja väčší poskytovatelia on-line bankingu,“ vysvetľoval dôvody založenia internetovej banky vlani v rozhovore pre TREND predseda Predstavenstva Tatra banky Rainer Franz.

Eliot mal byť predovšetkým prekážkou pre konkurenciu, a to sa podarilo. R. Franz už vlani naznačoval, že existuje aj možnosť úplného odstavenia internetovej banky.

Hlavnou devízou Eliotu bolo, že dlho fungoval bezplatne, i keď prostriedky na jeho účtoch neboli úročené. Vlani v júli banka používanie účtu spoplatnila, čo malo motivovať klientov, ktorí obľubovali internetové prostredie banky, na využívanie pokročilejšieho elektronického systému Tatra banky.

Od marca si v Eliote nemožno otvoriť nové účty. Tatra banka sa snaží presmerovať klientov na konto TatraDynamic, ktorého vedenie prvé tri mesiace ponúka bez poplatku.

Prostriedky klientov, ktorí si účet v Eliote nezrušia do septembra, sa podľa šéfa vzťahov Tatra banky s verejnosťou Romana Začku zhromaždia na zberných účtoch v Tatra banke, z ktorých si ich budú môcť vybrať.

Banka sa však bude dovtedy so všetkými kontaktovať a informovať ich. Podľa neho má v Eliote účty zhruba 20-tisíc klientov. „Zavedenie poplatkov ich výrazný odsun nespôsobilo,“ dodáva.