Niektorým firmám sa darilo naberať nových vývojárov počas prvej vlny koronakrízy aj tesne po nej. V súčasnosti je však nábor zamestnancov oveľa komplikovanejší. Niektoré firmy sa museli prispôsobiť novým podmienkam a doladiť náborové procesy, čo im komplikovalo aj obdobie dovoleniek.

Nie je novinkou, že šikovných vývojárov je dlhodobý nedostatok na celom svete. Niektoré odhady dokonca uvádzajú, že ich chýba takmer 10 miliónov. Veľký nedostatok je v oblasti DevOps, inžinierov a procesného konzultingu. Firmy však aj za cenu podliezania cien vo veľkom naberajú budúcoročné zákazky, pre ktoré už teraz potrebujú zostaviť tímy.

Problémom vzdelávanie

Na trhu je trvalo nedostatok vývojárov z niekoľkých dôvodov. Jedným z nich je systém vzdelávania, v ktorom je vo všeobecnosti nedostatok odborníkov na najnovšie technológie. Navyše niektoré odbory sa v škole prakticky ani nemožno naučiť, napríklad konzultanti vznikajú len z praxe, vďaka skúsenostiam z ďalšieho biznisu. Zložité je aj naberanie a vzdelávanie juniorov v praxi – pre vývojárske spoločnosti ide o dlhodobú investíciu, ktorá so sebou prináša značné náklady a riziká. Samotné firmy sa často boja nových technológií, ako je napríklad cloud, a radšej si vydržiavajú interných zamestnancov, ktorí majú na starosti iba chod serverov.

eshopy
Neprehliadnite

Trendy v e-commerce: Veľké e-shopy budú silnieť, tie menšie stoja pred dilemou

Zmeniť by sa mal najmä prístup vysokých škôl, ktoré by mali medzi študentov pozývať aj odborníkov z firiem. Tí by zase mali svoje prednášky, školenia a webináre prispôsobiť publiku, hovorí COO spoločnosti BOOTIQ Boris Zovčák.

O kvalite vývojára nie vždy vypovedá aj jeho plat. Zvyčajne sa však pohybuje v rozmedzí od 2 500 do 5 000 eur. V súčasnosti je však možné stretnúť ľudí, ktorí majú nižší plat, ale zásadnejšie je pre nich pracovať na zaujímavých projektoch s ďalšími profesionálmi a dobrým kolektívom.

„Veľa mladých ľudí v súčasnosti nechce pracovať pre korporácie. Predtým 60 až 70 percent ľudí v mojom okolí chcelo pracovať pre IBM či Dell. To sa však zmenilo. Korporácia sa stala najmä doménou ľudí, ktorí chcú mať istotu,“ hovorí B. Zovčák.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa