Druhá vlna pandémie nového koronavírusu sa zhoršuje. Každodenne pribúdajú stovky až tisícky nakazených. Vláda preto od polovice októbra zaviedla súbor prísnejších opatrení. Nebolo treba dlho čakať a na nové pravidlá zareagovalo množstvo firiem tým, že zamestnancov, ktorým to pracovné povinnosti dovolia, opätovne presúvajú na home office.

Nedostatkový tovar

V súvislosti s odlivom zamestnancov z kancelárii do svojich domovov sa tak opakuje situácia zo začiatku pandémie, kedy je opäť možné vidieť silný záujem ľudí o sortiment spojený s prácou z domu. Niektoré obchody hlásia, že súčasný záujem o webkamery už dokonca prekonal predaje z jari. „Len za minulý týždeň predaje medziročne vzrástli o rekordných 6 600 percent. Súvisí to jednoznačne s prípravou ľudí a firiem na prísnejšie vládne opatrenia súvisiace s druhou koronavírusovou vlnou,“ povedala pre TREND Pavla Hobíková, PR manažérka a tlačová hovorkyňa spoločnosti Mall Group.

Hlavne niektoré druhy elektroniky sú nedostatkové. Zvýšený dopyt je najmä na notebooky a webkamery
Zdroj: Future Publishing, getty images
Hlavne niektoré druhy elektroniky sú nedostatkové. Zvýšený dopyt je najmä na notebooky a webkamery

Okrem toho, že sa ľudia začali pripravovať na prácu z domu, rodičia a školy sa pripravujú na dištančnú výučbu a budujú si doma svoje zázemie. Záujem preto rastie aj o notebooky, ktorých dostupnosť sa však každým dňom zhoršuje. Vzhľadom k dopadom pandémie na ázijskú produkciu je jasné, že pri niektorých druhoch sortimentu a modeloch môže dôjsť k výpadkom.

Igor Matejov - COO MALL GROUP

Má za sebou viac ako desaťročné skúsenosti na seniorských manažérskych pozíciách, napríklad z poľského T-Mobilu, kde strávil štyri roky ako COO a člen najvyššieho vedenia. V MALL GROUP prepája okrem iného obchod, marketing a call centrum, aby bol pohľad na zákazníka stopercentný. Zároveň vykonáva úlohu COO.
Neprehliadnite

Ďalšia generácia bude navštevovať kamenné obchody oveľa menej, tvrdí Igor Matejov z Mall Group

„V súčasnej dobe vykupujeme všetko, čo na trh dorazí a je voľné skladom v distribúcii. Nedostatkového sortimentu je pomerne veľa a zlepšenie môžeme očakávať až v januári alebo vo februári,“ dodáva P. Hobíková.

Okrem elektroniky je zvýšený záujem aj o rôzny kancelársky nábytok. Zvýšený záujem je napríklad o kancelárske stoličky či písacie stoly. Pri niektorých produktoch dopyt prevyšuje výrobné možnosti firiem a preto môžu byť dlhšie nedostupné. „Zvýšený dopyt evidujeme pri držiakoch monitorov, kde sa predaje medziročne strojnásobili a podstavcov pod monitory sa predáva dvakrát viac ako vlani v rovnakom období. To isté platí aj o ergonomických písacích stoloch,“ informuje Daniela Chovancová, tlačová hovorkyňa spoločnosti Alza.

Príprava na Vianoce

Zo strany Čechov a Slovákov tiež v týchto dňoch stúpol záujem aj o rúška, respirátory či dezinfekčné prostriedky, ktoré sa na mnohých weboch dostali medzi najpredávanejší tovar. Okrem toho je čoraz väčší záujem aj o hračky, stavebnice a parfumy, čo naopak ukazuje na včasné prípravy zákazníkov na Vianoce.

Čoraz viac ľudí začína nakupovať online. Častejšie sa využíva smartfón, no v kurze sú stále aj počítače.
Zdroj: Profimedia
Čoraz viac ľudí začína nakupovať online. Častejšie sa využíva smartfón, no v kurze sú stále aj počítače.

Práve vianočná sezóna je pre väčšinu obchodníkov tým najdôležitejším obdobím v roku. Rok 2020 aj vďaka pandémii nového koronavírusu zrýchlil prechod ľudí do online priestoru a nie je žiadnym tajomstvom, že nákupy online využívajú aj ľudia, ktorí tejto forme nákupu ešte pred pár mesiacmi z rôznych dôvodov nedôverovali.

Očakáva sa, že ľudia sa budú v jesenných a zimných mesiacoch vyhýbať miestam s veľkou koncentráciou a darčeky pre svojich blízkych budú tento rok nakupovať predovšetkým z pohodlia svojich domovov. Tohtoročné Vianoce navyše ukážu, ako sa k nim ľudia vzhľadom na situáciu postavia. Na jednej strane budú ľudia opatrnejší z dôvodu neistoty ohľadne ďalšieho vývoja pandémie. Na strane druhej si uvedomujú, že doma môžu stráviť pravdepodobne dlhšiu dobu, a preto budú investovať aj do spotrebičov, ktoré im pobyt doma spríjemnia.

eshopy
Neprehliadnite

Trendy v e-commerce: Veľké e-shopy budú silnieť, tie menšie stoja pred dilemou

Nakoľko sú zatvorené aj fitness centrá, ľudia nezabúdajú ani na zdravý životný štýl. Internetový obchod Mall hlási, že predaje bežeckých trenažérov vzrástli o rovných 1 000 percent a celá kategória fitness pomôcok až o 2 000 percent. Na dvojnásobok vyrástli aj predaje čističiek vzduchu a generátorov ozónu.

Zdá sa, že na zásadné zmeny, ktoré ovplyvňujú náš pracovný aj súkromný život sa dokážeme veľmi rýchlo pripraviť. Ľudia myslia na svoj komfort pri práci a učení, ale aj na dostatok pohybu či zábavy. V predstihu tiež riešia prípravu na Vianoce, ktoré budú s určitosťou iné ako tie minulé. Tohtoročné sa totiž budú niesť v znamení pandémie nového koronavírusu, ktorá so sebou priniesla mnoho negatív, no nájdu sa aj pozitíva. Tie však budeme vnímať hlavne s odstupom času.