Čo sa v rozhovore dočítate:

  • Do akých okresných miest na Slovensku Regal Burger mieri?
  • Ako si vyberať ideálnu lokalitu pre gastro prevádzku?
  • Ako pracuje so študentmi a prečo sú lepší než vyučení kuchári
  • Ako rásť cez franchising?
  • Od čoho sa odvíja cena burgra?
  • Je problém nájsť na slovenskom reštauračnom trhu nájsť kvalitných ľudí?

Stále sa považujete za start-up?

Áno. Je to o tom, ako máme nastavenú kultúru. My sa snažíme udržať silne pracovnú „work hard, play hard“ atmosféru, kde si ľudia navzájom pomáhajú a nie je to len o tom odpracovať si svoju zmenu. Keď niekto ochorie, tak sú ostatní ochotní a schopní prísť do práce a zaskočiť zaňho. A zároveň chodia spolu po práci sadnúť si na pivo.

Start-upová kultúra súvisí aj s tým, že väčšina našich zamestnancov sú mladí ľudia od 20 do 25 rokov. Občas je to bláznivé, keď máme firemnú párty a na druhý deň človek vidí tie unavené oči na prevádzke. Našťastie, je tam vždy pár ľudí, ktorí majú zodpovednosť a skončia v rozumnom čase, aby sme prevádzku otvorili.

Ďalšia vec je, že nemáme manažment, ktorý by len sedel v kancelárii. Každý vedúci prevádzky vie kedykoľvek zaskočiť každú pozíciu a spraviť burger rovnako dobre ako ostatní zamestnanci. Mne sa tiež vlani podarilo spraviť si pár zmien za barom a za pokladňou.

Nedávno ste otvorili prevádzku v Avione, ktorá je vlajkovou loďou siete. Prešli ste z bistra na tento koncept definitívne?

Nie. Regal Burger začal tak ako väčšina streetfoodovych prevádzok – malým stánkom na festivale Pohoda. V susednom stánku grilovali hamburgre bratranci Roman a Oto Kóňovci. Zoznámili sme sa a ešte na Pohode sme sa dohodli, že založíme bistro s kvalitnými burgermi.

Šéf Regal Burger: Študentov vieme vyškoliť rýchlejšie, než preučiť starého kuchára

Regal Burger Zdroj: Archív Regal Burger

Neskôr prišiel do firmy môj bratranec Dodo Kuzma, ktorý dnes ťahá väčšinu operačných procesov. Spolu sme vyvinuli koncept pre shopping centrá, ako je Avion. Máme tiež prevádzky pubového štýlu v Piešťanoch či Banskej Bystrici.

Tieto tri základné koncepty – bistro, pub a shopping centrá sú štandardom pre Regal Burger. Okrem toho sa snažíme vyvíjať aj ďalšie doplnkové koncepty pod značkou Streetfood by Regál.

V súčasnosti máme štyri vlastné prevádzky v Bratislave a päť franchisingových v ďalších slovenských mestách. V Prahe máme osem prevádzok. Niekoľko ďalších je tesne pred otvorením. Okrem toho, tento mesiac otvárame pod sesterskou značkou Chuck&Frida prvú prevádzku vo Viedni.

Nedávno ste ohlásili expanziu do Trenčína, Žiliny a Košíc. Prečo práve tieto mestá?

Vždy je to kombinácia vhodného partnera [franšízistu] a priestoru. V zásade všetky krajské mestá nad 50-tisíc obyvateľov sú relatívne jasná voľba. Vyzerá to však tak, že sa nám podarí cez náš pubový koncept dostať aj do menších miest. Musíme byť ale istí, že franšízista pozná lokálny trh a bude vedieť spraviť nielen vcelku jednoduchú bistro prevádzku, ale že zvládne zo svojej prevádzky spraviť destination. Ako sa podarilo v Piešťanoch.

Ako si vyberáte miesta pre prevádzku v okresných mestách? Robíte si audit, čo tam chýba a aký je tam potenciál pre rast?

Vždy si pozrieme, či je v meste obchodné centrum a je kľúčové natoľko, aby malo zmysel tam ísť. Ak tam nie je, obzeráme sa po hlavnej ulici alebo lokalite, ktorá láka ľudí. Príkladom je Banská Bystrica, v ktorej sme priamo na námestí SNP a v lete to tam žije. V Trnave sme zasa pár metrov od Trojičného námestia.

Potom je tretia možnosť – nájsť miesto, ktoré je zaujímavé 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa