Kremľom podporovaná ruská spravodajská televízna sieť RT, predtým známa ako Russia Today, zakladá svoju prvú africkú pobočku. A to v čase, keď sa ruský prezident Vladimir Putin snaží upevniť si podporu na tomto kontinente, ktorý sa z veľkej časti vyhýba kritike jeho invázie na Ukrajinu. Píše o tom agentúra Bloomberg.

Paula Slierová

RT tvrdí, že „sa momentálne zameriava na rozvoj nášho anglojazyčného afrického centra v Južnej Afrike“, ktoré bude viesť juhoafrická novinárka Paula Slierová. Predtým stála na čele jeruzalemskej pobočky RT.

Slierová priznala, že mala z invázie na Ukrajinu rozporuplné pocity. Konštatovala však, že väčšina Rusov útok podporila. Tvrdenia, že Rusi sú dezinformovaní štátnymi médiami, sú podľa nej „nespravodlivé a úprimne povedané, urážlivé“.

Zákaz v EÚ

Vstup RT do Afriky kontrastuje so zákazmi, ktoré voči nej zaviedli Európska únia, Spojené kráľovstvo a Kanada krátko po tom, ako Rusko vo februári napadlo Ukrajinu.

Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová vtedy povedala, že RT a takisto stanica Sputnik „už nebudú môcť šíriť svoje klamstvá, aby ospravedlnili Putinovu vojnu a rozdeľovali našu Úniu“.

RT v júnovom odvolaní na súde kontrovala, že EÚ tatko nezákonne umlčala jej novinárov.

Africká kampaň

Bloomberg uvádza, že pôsobenie RT v Afrike by prispelo k sústredenej mediálnej kampani ruských diplomatov na kontinente s cieľom čeliť obvineniam prichádzajúcim z Európy a USA, že ruská invázia je neopodstatnená a zvyšuje globálne ceny potravín a palív.

RT bude čeliť v Afrike konkurenčným staniciam ako British Broadcasting Corp. a China Global Television Network, ktoré takisto podporujú ich vlády.

Ďalšie dôležité správy

Afrika
Neprehliadnite

Rast cien zosilňuje protesty aj v Afrike, na balíky pomoci tam chýba vôľa či peniaze