V Nemecku je situácia celkom iná. Takmer zo 46,5 milióna áut na cestách je s elektrickým pohonom len 53 861 vozidiel. Dôvodom tohto stavu zostáva, že elektrické autá sa pokladajú za drahé.

Keď nórska vláda pred troma rokmi ohlásila cieľ, že v roku 2025 chce umožniť na cesty len autám s elektrickým pohonom, denníky na celom svete to uviedli s výraznými titulkami na prvej strane. Mnohí pochybovali o tomto cieli. V súčasnosti sa zámer vlády pokladá za dosiahnuteľný. „Keď tento rok dosiahneme 50 percent, potom je pravdepodobné, že cieľ dosiahneme,“ uviedol P. Haugneland.

Prechod na využívanie áut s elektrickým pohonom v celej krajine je dôležitým príspevkom Nórska k dosiahnutiu ochrany ovzdušia. V krajine sa vyrába okolo 95 percent elektrickej energie v hydroelektrárňach. Vďaka štátnym subvenciám je kúpa elektroauta i jeho prevádzka lacnejšia ako u vozidiel s klasickým pohonom. Výhodou krajiny v porovnaní s Nemeckom je to, že Nórsko nemá ani jednu automobilku, na ktorú by malo brať ohľad.

Niektorí obchodníci s autami nie sú celkom spokojní. Hallgeir Olson povedal, že zákazníci na svoje elektroauto čakajú až dva roky. Obchodník Bertel O. Steen, ktorý predáva Kie dodal: „Nedostávame dosť vozidiel, nemôžeme uspokojiť dopyt." Až 7000 Nórov čaká na Kiu Niro. Tento rok sa však k objednanému vozidlu dostane len 2000 z nich,“ uviedol B. Steen.