Konferencia bez komerčných rečí

Čo to znamená? Väčšina spíkrov zo Slovenska a Čiech rozbalila na pódiu svoje praktické know-how. Iní si pripravili inšpiratívne prednášky o budúcnosti e-commerce sveta. Úprimne, nevedeli sme si vybrať, keďže program bol v dvoch sálach skutočne nabitý.

Na pódiu sme zahliadli aj majiteľov a manažérov e-shopov, napr. tuli.sk, sportrysy.sk, thestreets.sk, kompot.sk či dedoles.sk. Otvorene o svojich online biznisoch hovorili v panelových diskusiách na témy ako prepojenie e-shopu s kamennou predajňou, spolupráca s influencermi či ekologické fungovanie e-shopu.

Najväčší e-commerce event roka - CREATIVE summit & EXPO 2019

Čo nás zaujalo najviac?

Prvé e-commerce EXPO na Slovensku. E-shopári mohli zdarma konzultovať svoj biznis s množstvom rôznorodých profesionálov z firiem zameraných na e-commerce služby. Od automatizácie marketingu (QuarticOn) cez produktové reklamy (Blue Winston), informačné systémy (Solitea Slovensko) a logistiku (Neoship) po platobné metódy (Barion).

Pavel Ungr a jeho prednáška o hlasovom vyhľadávaní. Hlasové vyhľadávanie už nie je hudbou budúcnosti. Je tu a je realitou. Do roku 2020 bude 50% vyhľadávaní práve hlasových. V e-commerce biznise môže zohrať veľkú úlohu. Ako sa na to pripraviť? To krok po kroku popísal Ungr vo svojej prednáške.

Najväčší e-commerce event roka - CREATIVE summit & EXPO 2019

Panelovka o viac ekologickom prevádzkovaní e-shopu. Vedeli ste, že prevádzkovať e-shop ekologicky nemusí byť drahšie? A že keď používate krabice, v ktorých vám prišiel tovar, na balenie tovaru zákazníkom, viete aj ušetriť? Diskutovalo sa z rôznych uhlov pohľadu - od top-nechty.sk, kde nefungujú vôbec eko, cez dedoles.sk, kde uplatňujú eko prístup čiastočne, cez hodnoty firmy, až po prijemneveci.sk a bio-way.sk, ktoré nielenže predávajú ekologický tovar, ale snažia sa správať čo najviac zero waste.

Najväčší e-commerce event roka - CREATIVE summit & EXPO 2019

GDPR je stále téma. A vidno, že Petra Dolejšová tejto téme naozaj rozumie. Expertka na e-commerce právo sa zamerala na 3 hlavné oblasti – autorské práva, GDPR a transparentnosť. Vo svojej prednáške uviedla jednoduché tipy a cesty, akými sa vybrať, aby ste sa vyhli pokutám a stali sa dôveryhodným e-shopom.

E-mailing a jeho možnosti. Posielate zákazníkom e-maily a newslettre. Vravíte si, že vám to nejde? Nie ste sami. Faktom ostáva, že 66,1% e-mailov ostáva nemeraných. Pavel Pola nás presvedčil, že čo sa nedá zmerať, nedá sa zlepšiť, a že aj v tejto oblasti sa dá ísť stále ďalej.

Ivan Cingel, COO spoločnosti CREATIVE sites, ktorá je odborným garantom a organizátorom konferencie, bol potešený spätnou väzbou účastníkov. “Oproti minulému roku sme zväčšili priestor, doplnili organizovaný networking, rozšírili možnosti osobných konzultácií a zopakovali si skvelú afterparty. Tešíme sa, že sa ľuďom páčilo. Viacerí označili konferenciu za najlepšiu, na akej boli, takže sme radi, že sme si nastavili latku naozaj vysoko. A budúci rok ju chceme opäť posunúť vyššie. Vždy je priestor sa zlepšovať.” hovorí Cingel.

Najväčší e-commerce event roka - CREATIVE summit & EXPO 2019

Tešíme sa, čo prinesie budúci ročník. Ak ste túto konferenciu nestihli, odporúčame zakúpiť si aspoň videozáznamy, ktoré by mali byť k dispozícii v máji 2019 na www.creativesummit.sk/vstupenky.