Ročné tržby najväčšej európskej retailovej skupiny do konca februára 2019 stúpli o viac ako sedem percent na 104,3 miliardy eur. Podstatne výkonnejší bol diskont Lidl, ktorému vzrástli o takmer deväť percent na 81,2 miliardy eur. „Problémové dieťa“ Kaufland zvýšil tržby o zhruba jeden a pol percenta na 22,6 miliardy eur.

Dvoma tretinami prispela k vlaňajšiemu obratu tridsiatka zahraničných trhov, na ktorých pôsobia Lidl a Kaufland. Tržby v cudzine rástli o zhruba desatinu, v Nemecku poskočili „len“ o päť percent na 37 miliárd eur, píše magazín Spiegel.

Agentúra Reuters pripomína, že Lidl spoločne s odvekým diskontným rivalom Aldi už naplnili svoj expanzný potenciál na domácom trhu. Snažia sa preto rýchlo napredovať v zahraničí, osobitne v USA a Spojenom kráľovstve, kde ukrajujú z trhového koláča domácim konkurentom.

Nielen obchod, ale aj odpad

Skupina Schwarz v uplynulom roku investovala sedem a pol miliardy eur. Peniaze sa použili hlavne na otvorenie štyroch stoviek nových predajní a renováciu ďalších obchodov. V tomto roku nemá v úmysle poľaviť, plánuje zvýšenie obratu na zhruba 110 miliárd eur, uvádza denník Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).

Lidl prevádzkuje spolu viac ako 10 800 predajní na 29 trhoch,

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa