Titbit svoje šaláty pritom dodáva už dlhšie veľmi širokej zostave zákazníkov od supermarketov, cez čerpačky pohonných hmôt až po gastro zariadenia. A nielen Česi, ale aj Slováci poznajú tieto šaláty z vlakov spoločnosti RegioJet. Od leta by v tomto širokom šalátovom biznise mala pokračovať Kofola. Nová širšia ponuka šalátov od Titbitu spestrí aj UGO bary, ktorých má po Česku aj Slovensku celkovo 75.

„Vďaka šalátom od Titbit rozšírime svoje portfólio o čerstvé potraviny určené do retailových predajní a budeme tiež lepšie pokrývať zvýšený dopyt po čerstvých ovocných a zeleninových šťavách i šalátoch," hovorí finančný riaditeľ Kofoly Daniel Buryš.

Predávajúci Titbit vznikol v Česku pred vyše 15 rokmi. Pôvodne sa zaoberal len pestovaním čerstvých byliniek, neskôr však k tomu pridal aj biznis s ovocím a zeleninou. Šaláty Titbit rozbehol ako posledné, v súčasnosti ich predáva jednej z najväčších česko-slovenských firiem.

Zdravá výživa rastie najrýchlejšie

Do šalátov Kofola investuje preto, lebo aj v jej portfóliu rastú práve zdravé nápoje a výživa vôbec najrýchlejšie.

Firma, ktorá pôvodne vyrástla na sladených malinovkách, za prvý kvartál tohto roku zaznamenala celkový medziročný pokles svojich tržieb o vyše osem percent na necelých 50 miliónov eur, k poklesom však došlo hlavne na jej najzložitejšom poľskom trhu. Vetva so zdravšími ovocnými a zeleninovými šťavami a šalátmi UGO jej však vyrástla za rovnaké obdobie takmer o tretinu - tržby sa medziročne zdvihli o vyše 700-tisíc eur.

Aj vďaka UGO sú tržby Kofoly na česko-slovenskom trhu pomerne stabilné. Okrem UGO skupine ešte rastie aj jej balkánsky biznis združený hlavne okolo dvoch jej minerálnych vôd – slovinskej Radenskej a chorvátskeho Studenacu. Balkánska vetva Kofoly za prvý kvartál tohto roku vyrástla o 16 percent.

K novej investícii do zdravšieho jedla prichádza len krátko po tom, ako Kofola zrušila svoj reštauračný koncept NaGrilu. Ten bol však len v počiatočnej fáze rozvoja a tak skupina na ňom veľa nestratila.