Po úspechu v Českej republike a na Slovensku plánuje Kofola expanziu do Poľska. Firma už za týmto účelom zakladá firmu Kofola Polska, pričom predaj poľským klientom chce začať na konci augusta. "Ak sa osvedčí naša stratégia, chceli by sme preniknúť aj do ďalších krajín," vyhlásil finančný riaditeľ spoločnosti René Sommer. Ďalšie destinácie však neuviedol.

V Poľsku firma v tomto roku neočakáva žiadne významné tržby, pretože na tamojší trh vstúpi až po sezóne. Kofola má v ČR takmer 11-percentný podiel na trhu a je tretím najväčším výrobcom sýtených nápojov v krajine.

Firma plánuje rozšírenie výrobného areálu v Krnove o novú výrobnú halu na výrobu nápojov po tom, ako odkúpi 5 tis. metrov štvorcových pozemkov od mesta.

Jednu halu pritom nedávno dostavala a druhú dokončuje. Na Slovensku, kde firma otvorila závod pred rokom, ovláda dokonca polovicu trhu. Na slovenskom trhu jej však situáciu komplikujú viaceré súdne spory. Kofola je na Slovensku totiž v súdnom spore s viacerými výrobcami limonád. V ČR sa zatiaľ nevedie žiaden súdny spor kvôli napodobenine jej vedúcej značky Kofola.

Firmu založila pred desiatimi rokmi grécka rodina Kostasa Samarasa pod názvom Santa nápoje. Konsolidovaný obrat Kofoly by mal v tomto roku dosiahnuť 2 mld. CZK oproti predchádzajúcej úrovne 1,373 mld. CZK. V budúcom roku by sa mal obrat priblížiť k úrovni 2,5 mld. CZK. Spoločnosť nezverejňuje svoj zisk.

Kofola v súčasnosti zamestnáva 620 ľudí, z toho 120 na Slovensku. Kofola vyrába taktiež pôvodné konzumné sirupy a limonády Jupí. Vo výrobe sirupov je Kofola s podielom 23,3 % lídrom na českom trhu. Celkovo firma produkuje v ČR a na Slovensku približne 16 mil. litrov sýtených nápojov mesačne.

Podľa Svazu výrobců nealkoholických nápojů sa spotreba nealkoholických nápojov za uplynulých desať rokov v Českej republike zdvojnásobila. Jeden človek ich v súčasnosti vypije v priemere 250 litrov ročne, kým pre porovnanie vypije priemerný Čech 160 litrov piva ročne.