Právnická spoločnosť Maurice Blackburn zastupuje približne 43 500 klientov spoločnosti ANZ Bank, ktorí sú presvedčení, že platili na poplatkoch nadmerné sumy.

Sporné sú napríklad poplatky za oneskorené platby, prečerpanie limitu, alebo aj poplatok za to, že sa nemohla uskutočniť pravidelná platba, pretože na účte nebol dostatok finančných prostriedkov. Tieto poplatky sa v ANZ Bank pohybujú vo výške od 25 do 35 dolárov. 

V niektorých bankách sa sporné poplatky šplhajú až do výšky 60 dolárov a z vreciek klientov za obdobie šiestich rokov do roku 2010 vytiahli stovky dolárov. Okrem spoločnosti ANZ sa tento spor týka aj spoločností BankSA, Bankwest, Citibank, Commonwealth Bank of Australia, National Australia Bank, St George a Westpac. 

"Môže sa stať, že svoj účet prečerpáte o jeden dolár, alebo sa oneskoríte o jeden deň so svojou platbou a banky vám vyrubia poplatok, ktorý nie je proporčný vzhľadom na to, aké náklady majú banky spojené s týmto malým prehreškom," povedal Andrew Watson zo spoločnosti Maurice Blackburn. Klienti spoločnosti ANZ chcú od tejto banky získať späť 57 miliónov austrálskych dolárov.