Obdobie posledných dvoch rokov nebolo vôbec ľahké, pre ubytovacie zariadenia a reštaurácie zvlášť.
Temná doba však mala aj svoje pozitíva. Reštaurácie cítili podporu verných zákazníkov, ktorí dokázali ten svoj podnik udržať doslova nad vodou. Na trhu sa objavili nové koncepty a čo je takmer nepochopiteľné, v celom tom marazme si jeden hotel na východe Slovenska odniesol prestížne ocenenie PRIDE AWARD, ktoré udeľuje spoločnosť Hilton Worldwide. Toto ocenenie získavajú každoročne iba najlepšie hotely značky DoubleTree, pričom košický hotel DoubleTree sa umiestnil v Top 5 najlepších, spomedzi 140 hotelov tejto značky v regióne EMEA (Európa, Stredný Východ a Afrika). Cena Pride Award sa udeľuje každoročne na základe vynikajúcich výsledkov, pričom hlavným kritériom je najmä hodnotenie spokojnosti zo strany hostí. Do úvahy sa berie celková spokojnosť s úrovňou služieb hotela, spokojnosť s ubytovaním a vybavením hotela a jeho čistotou a jedným z dôležitých kritérií je tiež lojalita hostí a ich ochota vrátiť sa. Čo všetko stojí za úspechom košického hotela sme sa pýtali jeho riaditeľa, Petra Dandára.

Ilustračné foto
Zdroj: Double Tree by Hilton Košice
Ilustračné foto

Prežiť posledné náročné dva roky v hoteli nebolo jednoduché. Ako ste to zvládli?

Do Košíc som prišiel ešte v ideálnom období, tesne pred pandémiou začiatkom roku 2020. Počas mojej kariéry som prešiel skutočne mnoho krajín, vyskúšal si rôzne pozície a prešiel si krízovými situáciami od výmyslu sveta. Na toto však nebol pripravený nikto. Bolo to predovšetkým obdobie neistoty. Jednak o naše zdravie, potom neboli jasne dané pravidlá, situácia sa menila zo dňa na deň. Najhoršie na tom bol fakt, že sme museli optimalizovať počet zamestnancov. Z pôvodných 104 zamestnancov máme teraz len 70.

Ilustračné foto
Zdroj: Double Tree by Hilton Košice
Ilustračné foto

Nevyspytateľná situácia, ochromený personál – ako sa dá vôbec v takejto situácii získať nejaké ocenenie?

Kto chce, hľadá spôsoby, kto nechce hľadá dôvody. S mojimi zamestnancami som bol na jednej lodi. Ak som od nich chcel niečo iné, na čo boli zvyknutí, musel som ísť príkladom. Takže ma mohli stretnúť aj v práčovni, obsluhoval som mangel, riešil drobné úpravy nábytku a neodpadli mi ruky ani pri tepovaní kobercov. To bola tá najväčšia motivácia pre všetkých ostatných. Ak by sme podcenili situáciu v ťažkom období, mohlo by sa nám to v budúcnosti vypomstiť.  Práve preto som nesmierne šťastný, že moji kolegovia našli v sebe silu a ambície, aby sme spoločnými silami dosiahli úspech a získali tak víťazstvo v podobe jedného z najprestížnejších ocenení v rámci siete Hilton Worldwide. Pre mňa ako riaditeľa je skutočne inšpiratívny fakt, že máme nielen najlepšiu značku a lokalitu, ale aj najlepší personál v Košiciach. Pozícia riaditeľa hotela je o práci s ľuďmi a pre ľudí. Ak by som nebol jedným z nich, tak by som sám nič nedokázal. Pre mňa je to tímový úspech. Základom sú určite šikovní ľudia okolo mňa, ktorí zase majú zvládnutú prácu vo svojom mikro-tíme a tak ďalej. Každý článok je dôležitý.

Ilustračné foto
Zdroj: Double Tree by Hilton Košice
Ilustračné foto

Čo vôbec toto ocenenie znamená a na základe čoho sa udeľuje?

Štandardy veľkých hotelov a tiež aj našej siete Hilton sú platné celosvetovo. To znamená, že či ste v Londýne, Berlíne alebo Košiciach, musíte dostať rovnako kvalitný servis. Niektoré pravidlá sú samozrejme ťažie aplikovateľné, iné sú na naše pomery už mierne bizarné, ale v zásade sú „štandardy vytesané do kameňa“ a podľa nich sa riadime. Najzaujímavejšie je nájsť v pravidlách určité v genius loci – čo hostia našej siete hotelov nikde inde nenájdu, len v Košiciach. To je základ. Tieto štandardy sa menia niekoľkokrát ročne, musíme to sledovať a následne veľmi rýchlo aplikovať. Opäť musíme byť veľmi pozorní, pretože máme jeden až dvakrát do roka kontrolu nezávislým medzinárodným auditorom. A tí nájdu aj nepatrnú odchýlku. Práve preto je zmysel pre detail v našej DNA a tak to majú aj moji kolegovia. Bez toho nedokážete uspieť. Na prvý pohľad to vyzerá hrozivo, ale keďže je všetko jasne dané a predvídateľné, práca je v konečnom dôsledku jednoduchšia. Moji kolegovia vidia výsledky auditu, vidia, že sa zlepšujú a nie je to len niekoho osobný pocit. Sme pod drobnohľadom hostí, ktorí už vyskúšali hotely Hilton po celom svete.

Ilustračné foto
Zdroj: Double Tree by Hilton Košice
Ilustračné foto

Dokáže ešte vôbec riaditeľ hotela, ktorý musí mať v hľadáčiku každý detail fungovania, niekde vypnúť a neriešiť nakrivo zavesený obraz ?

Určite. (smiech) Cestovanie ma priviedlo k tejto práci a láska k nemu mi stále ostala. Určite si všímam štandardy iných hotelov, bez toho to už asi nepôjde. Rád sa nimi inšpirujem. Hľadám, ako pristupujú k jednotlivým problémom. Porozprávam sa s chyžnou, čašníkom, manažérom. Trápia nás všetkých tie isté problémy, nech sme v akomkoľvek časovom pásme. Tým, že poznám aj druhú stranu mince, tak viem odpustiť veľa vecí. Nie som typ hosťa, ktorý by hľadal chyby a na konci pobytu víťazoslávne odovzdal na recepcii ich zoznam. Viem však trvať na kvalite poskytovaných služieb a aj ju konštruktívne vyžadovať. Všetko je o komunikácii. Tento nástroj ma ešte nikdy nesklamal.