Spoločnosť Facebook, ktorá vlastní sociálnu sieť Instagram, v stredu spustila na Slovensku novinku, ktorá má byť priamou konkurenciou pre čínsku rozmáhajúcu sa sociálnu sieť TikTok.

O novej funkcii s názvom Instagram Reels informovali priamo zástupcovia Instagramu na tlačovej konferencii v utorok poobede. Novinka umožní slovenským užívateľom vytvárať krátke kreatívne videá, ktoré budú prepojené s databázou miliónov hudobných skladieb a rôznych efektov.

Nová funkcia bude obmedzená na video formát v rozsahu 15 sekúnd. Do videa bude možné pridávať okrem hudby aj iné efekty, či už obrazové alebo zvukové.

Nová priorita Instagramu

Podľa zástupcov Instagramu bude databáza hudby obsahovať milióny skladieb z celého sveta, takže o vhodné pesničky nebude núdza. Na stole je spolupráca so Spotify, ale Facebook má aj vlastnú knižnicu hudby, ktorá obsahuje množstvo svetových hitov a ďalších skladieb.

Na Instagrame Reels pracovali vývojári viac ako rok a testovali ho v Nemecku, Indii, Brazílii či vo Francúzsku. Od stredy 5. augusta má byť novinka dostupná pre slovenský trh.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa