Venuje sa móde a doplnkom. Už pár rokov sa jej stáva, že akonáhle zverejní svoju novú kolekciu na ktorejkoľvek sociálnej sieti, vypredá sa do niekoľkých hodín. Začínala šiť z látky, ktorá sa v pandemickej dobe stala azda najvyhľadávanejším materiálom – z teplákoviny.

Potom sa preorientovala na „vyššiu módu“. Minulý rok bola najmä dopytom donútená a opäť sa vrátiť k pohodlným teplákovým produktom. „Na jar som sa bála, ako pandémiu zvládneme, napokon sa ukázalo, že nám objednávky vzrástli približne o 15 percent,“ hovorí dizajnérka Jana Kurilaková. Bola jednou z prvých na Slovensku, kto propagoval tento na prvý pohľad nie veľmi atraktívny materiál. Hovorí, že tepláky a teplákové súpravy, ktoré v súčasnosti šijú špičkoví dizajnéri, predávala už pred piatimi rokmi. „A ten istý teplákový strih, s ktorým som začínala, používame s menšími obmenami do dnešného dňa,“ dodáva podnikateľka.

Šéf Martinusu Michal Meško je rád, že prvé tri kníhkupectvá už mohli otvoriť. Osem zatvorených však výrazne ovplyvní ich výsledky.
Neprehliadnite

EY Podnikateľ roka 2020: Koľko stojí otvorenie kníhkupectva a prečo Martinus neatakuje Česko

Začínala v malom. Keď v roku 2016 prišla do metrového textilu v Košiciach a nakúpila látku za sto eur, zdalo sa jej to ako veľká investícia. V súčasnosti má dodávateľov zo strednej Európy ale aj Turecka. Sústrediť sa chce na lokálnu výrobu, kvalitu textilných firiem z Česka, Poľska a najnovšie aj zo Slovenska stále skúma a porovnáva. Materiálu potrebuje veľa. „Za minulú zimu sme spotrebovali až dva kilometre teplákoviny,“ hovorí J. Kurilaková.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa