„Pre generáciu Z je digitalizácia absolútnou prioritou. Narodili sa už do tejto doby. Často sa im krivdí, že sú od technológií závislí. V skutočnosti si potrpia na online a flexibilitu, aby si mohli vyberať z viacerých možností. Majú radi jednoduché riešenia a nástroje, ktoré ich rýchlo dovedú k výsledku,“ hovorí Katarína Faktorová, obchodná riaditeľka spoločnosti Finportal.
Riaditeľ IT spoločnosti Finportal Peter Jurecký zdôrazňuje, že online uzatváranie poistenia je neustále v popredí. „Od roku 2015 sa až 80 percent zmlúv v rámci neživotného poistenia uzatváralo cez náš porovnávač. Dnes je to viac ako 90 percent, no pri rádovo vyššom objeme zmlúv. V ostatných segmentoch, ako je životné, dôchodkové poistenie či investície, sa už viac dve tretiny zmlúv realizujú digitálne cez náš porovnávač a všetko sa postupne presúva do online priestoru.“
Napriek tomu osobný kontakt ostáva nevyhnutnou súčasťou finančného sprostredkovania.
„Umelá inteligencia finančného sprostredkovateľa nenahradí. Financie sú konzervatívna a intímna téma. Klienti ešte dlho budú preferovať živú osobu na druhej strane stola. No sprostredkovatelia, ktorí odmietnu pracovať s umelou inteligenciou, budú v nevýhode. AI sa bude musieť stať súčasťou ich každodennej práce,“ dodáva obchodná riaditeľka.
Riaditeľ IT zdôrazňuje obrovský potenciál umelej inteligencie v optimalizácii procesov. „Veľmi pozorne sledujeme všetky trendy, vrátane AI. Samozrejme, je to citlivá téma, keďže ide aj o bezpečnosť klientskych dát. Hľadáme však možnosti, aby bola AI pomôckou pre spotrebiteľov. Samotná AI nevie všetko na sto percent, ale dokáže zrýchliť a zefektívniť niektoré procesy. Je však dôležité naučiť sa s ňou pracovať.“
Spoločnosť Finportal sa nezameriava iba na vývoj moderných technológií, ale aj na posilnenie svojej trhovej pozície.
Katarína Faktorová naznačuje, že nasledujúce obdobie môže byť pre spoločnosť prelomovým. „Je tu možnosť, že by sme mohli dosiahnuť trhovú jednotku. Treba si však počkať na účtovné uzávierky. V každom prípade chceme náš podiel na trhu neustále zvyšovať,“ uvádza.
Finportal spája moderné technologické nástroje s osobným prístupom, čím reaguje na dynamicky sa meniace potreby klientov. Spoločnosť potvrdzuje, že aj v ére digitálnej transformácie je rovnováha medzi inováciami a ľudským prístupom kľúčová pre dlhodobý úspech.
Článok a video označené ako We Know How vznikli v spolupráci s komerčným partnerom.