V rozhovore sa tiež dočítate:

  • Ako zvládol Mall nápor kupujúcich počas pandémie
  • Kde postaví na Slovensku svoj najväčší showroom
  • V čom je slovenský online zákazník iný oproti českém
  • Aké budú trendy v oblasti e-commerce
  • Či sa už na Slovensku začali predávať autá cez internet
  • Ako Mall vníma svojho veľkého konkurenta Alzu
  • Či nový projekt Mall TV naplnil očakávania

Pandémia nového koronavírusu toho zmenila veľmi veľa. Dotkla sa aj oblasti e-commerce, kde boli obrovské nárasty hlavne v predaji tovarov dennej spotreby. Prevádzkový riaditeľ spoločnosti Mall Group Igor Matejov pre TREND tvrdí, že  nakupovanie na internete sa rozvíja a začnú s ním aj ľudia, ktorí mu doteraz neverili.

Väčšina e-shopov zaznamenala počas pandémie výrazný nárast objednávok a tržieb. Ako sa darilo Mall Group?

Mall Group rástla v desiatkach percent medziročne. Tým, že pôsobíme na viacerých trhoch, tak sa to, samozrejme, líšilo. Boli krajiny, ktoré medziročne rástli aj o viac ako 100 percent, a boli také, ktoré vyrástli o 30 – 40 percent. Samozrejme krajiny, ktoré majú vyššiu penetráciu online obchodov rástli menej ako tie, ktoré ju nemajú až takú veľkú.

Slovensko bolo jedným z tých trhov, ktorý rástol výraznejšie, a bolo to viac ako 60 percent. V niektorých oblastiach sme zaznamenali nárast predaja o 100 a viac percent. Išlo napríklad o drogériu či potraviny.

Čo sa tržieb týka, tak nezaznamenali sme počas krízy najvyšší vrchol roka, ktorý pre nás predstavuje týždeň pred Vianocami, ale dostali sme sa možno na 80 až 90 percent vianočného obdobia. Odlišnosť bola ale v tom, že v takýchto číslach sme sa držali vyše dvoch mesiacov, pričom vianočné obdobie trvá pár týždňov.

Veľmi dôležité bolo pre nás nakúpiť potrebný tovar, nakoľko dodávatelia z Talianska, Španielska či z Číny ho postupne prestali dodávať. Teraz však už opäť všetko funguje a postupne sa pripravujeme na sezónu.

Ako ste to všetko zvládali?

Bolo niekoľko fáz. Situáciu vo svete sme pozorne sledovali a mali sme veľké šťastie, že niektorí naši kolegovia mali predikciu, že vírus príde aj sem k nám. Aj preto sme sa začali pripravovať už od konca januára. Mali sme pripravené plány a presne sme vedeli, čo chceme robiť. Mali sme napríklad rozdelených zamestnancov na dve skupiny, aby sa nestalo, že nám vypadne celá prevádzka.

Zatváranie bolo veľmi rýchle a to nás postihlo dvoma spôsobmi. Na jednej strane sme sa museli zo dňa na deň presunúť na home office, čo môže byť pre firmu, ktorá je závislá od predaja, problém, no zvládli sme to veľmi dobre. Na strane druhej sme sa museli vysporiadať s enormným nárastom objemu predaja na konci marca a v priebehu apríla a mája.

Nárasty sme schopní zvládať, no za normálnych okolností sa na predvianočnú sezónu pripravujeme približne pol roka. Teraz sme mali expresnú prípravnú fázu, ktorá trvala len dva dni.

Potrebovali sme do skladov nabrať množstvo nových ľudí a vďaka kolegom z HR sa nám to aj podarilo. V priebehu týždňa sme tak prijali a zaškolili približne 200 nových zamestnancov, ktorí už museli dodržiavať hygienické opatrenia.

Veľmi som hrdý na to, že sme celú krízu prežili bez toho, aby sme mali nejaký seriózny problém. Ukázalo sa, že hygienické a bezpečnostné princípy, ktoré sme zaviedli, boli kolegami vypracované veľmi dobre.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa