Výroba cestovín a omáčok firmy rastie v posledných rokoch rýchlejšie než jej aktivity v oblasti pekárstva. Teraz sa tak cestoviny a omáčky na celkových príjmoch podieľajú 60 percentami.

Strategická riaditeľka spoločnosti Mariapaola Vetrucciová uviedla, že kvôli rastúcemu dopytu skupina vyčlení zo svojho investičného plánu na obdobie 2018 až 2022 časť peňazí, ktoré budú smerovať do rozšírenia výroby v dvoch hlavných továrňach na cestoviny a omáčky v Taliansku.

Spoločnosť chce tiež investovať do závodov na cestoviny v USA a Rusku, ktoré sú jej hlavnými trhmi. Kvôli rastúcemu dopytu po zdravších potravinách plánuje firma investovať aj do inovácií produktov.

Podobne ako väčší konkurenti, vrátane spoločností Nestlé, Barilla vlani znížila v 12 zo svojich omáčkach obsah cukru aj soli. Predstavila tiež desať nových cestovinových produktov, vrátane série celozrnných cestovín, vegetariánskych omáčok a bezlepkových produktov.

Tržby rodinnej firmy vlani pri konštantných výmenných kurzoch stúpli o tri percentá na 3,5 miliardy eur, napísala agentúra Reuters.