Tesco tvrdí, že zvyšovanie cien produktov každodennej spotreby odďaľovalo tak dlho, ako sa len dalo. Stúpli ceny mliečnych výrobkov, cestovín, dovážaného ovocia, nealkoholických nápojov, vín, džemov či sladkostí. Najvyšší zaznamenaný nárast na jednu položku dosiahol až 152 percent.

„V posledných mesiacoch sa tlak na náklady neustále zvyšoval a ovplyvňoval trh,“ uviedla spoločnosť s tým, že aj napriek snahe ochrániť zákazníkov musel reťazec tieto tlaky premietnuť do ceny niektorých výrobkov. Reťazec však poukazuje aj na to, že za posledné týždne znížil ceny na vyše sto produktoch.

Zároveň spoločnosť dodáva, že v rámci najväčšej štvorky britských supermarketov – Asda, Sainsbury, Morrisons – si zachováva konkurencieschopnosť, uvádza portál BBC.

Lidl aj libra

Hoci pre supermarkety je stúpanie a klesanie cien každodennou rutinou, veľkosť a rozsah aktuálnych zmien v Tescu sú obzvlášť vysoké, poukazuje portál MyLondon. Zdražovanie výnimočne postihlo aj produkty vlastnej značky spoločnosti, ktoré sú obvykle cenovo stabilnejšie.

Všetky obchody sa vyrovnávajú so zvýšenými nákladmi na tovar, napríklad na zemiaky, bravčové mäso či sušené mlieko. Tlak na britské reťazce tiež vyvíjajú diskontné reťazce Lidl a Aldi či slabá libra. Pokles jej hodnoty spôsobil, že dovážaný tovar je drahší.

Medzi potrebou byť konkurencieschopný a potrebou zvyšovania marží stále existuje tenká hranica a veľké napätie.

Vyššia mzda

Tesco si v septembri tohto roka zaumienilo zvýšiť minimálnu hodinovú mzdu svojim zamestnancom v obchodoch a skladoch na

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa