Zamestnáva vyše 19,1 tisíca ľudí a niektoré lietadlá a komponenty vyrába aj v dcérskych spoločnostiach v Portugalsku, najmä v USA a istý čas aj vyrábala v spoločnom podniku v Číne.

Pre kúpu majoritného podielu sa Boeing rozhodol veľmi rýchlo po tom, čo jeho európsky konkurent Airbus kúpil v kanadskom holdingu Bombardier divíziu, vyrábajúcu dopravné lietadlá obdobnej kategórie ako Embraer. Aj Airbus aj Boeing týmito akvizíciami získali do svojho portfólia ďalší typ, veľmi hľadaný predovšetkým pre regionálne linky s menším počtom cestujúcich. Obaja producenti sa doteraz sústreďovali na vývoj a výrobu lietadiel na stredne dlhé linky pre 150 a viac cestujúcich a veľkokapacitné diaľkové lietadlá.

Brazílske dopravné lietadlá bude vyrábať Boeing

Fínsky Embraer Zdroj: Ján Blažej

Úspech po privatizácii

Brazílsky štát začal v štyridsiatych rokoch minulého storočia s investíciami do leteckého priemyslu, až napokon v roku 1969 štát založil Embraer. Armáda veľkej krajiny potrebovala totiž množstvo výcvikových aj bojových lietadiel, vidiek zasa malé aerotaxíky a po čase aj 19- a 30-miestne malé lietadlá na rozvoj domácich liniek.

V licencii vyrobili

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa