Nemecký koncern uzatváral kontrakty so subdodávateľmi na dodávku komponentov pre modely SUV vyrábané v slovenskom závode už od minulého roku. Súčasťou balíčka bola okrem očakávaných nových generácií Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne aj Audi Q8, kupé verzia Cayenne a Lamborghini Urus. Kým prvé dva modely sa majú začať vyrábať už koncom budúceho roka, ostatné prídu na rad až v roku 2018. Všetky modely zdieľajú rovnakú platformu novej generácie MLB.

Štátna podpora z Talianska

Jedným z dodávateľov, ktorý dodávky pre SUV od talianskej automobilky potvrdil, je Faurecia. Francúzska spoločnosť bude zásobovať sedadlami všetky SUV modely produkované v neďalekom závode Volkswagen. „Urus bude ďalším krokom. Dnes ešte nie sú úplne jasné všetky detaily týkajúce sa dizajnu. Výrobu pre tento model plánujeme umiestniť do nášho závodu v automotive parku pri Lozorne,“ uviedol generálny manažér Faurecie Gautier Lerouge.

Otázkou tak zostáva, aká časť Urusu sa bude vyrábať v Bratislave. Slovenská fabrika bola dlho v boji o produkciu celého vozidla. Lamborghini, ktoré patrí pod krídla koncernu Volkswagen, však nakoniec výrobu vlani v máji zverila domácej fabrike v Taliansku. Nemalú úlohu zrejme zohrala štátna podpora vo výške viac ako 80 miliónov eur od vlády premiéra Mattea Renziho.

Nie len karoséria

Ako jasná voľba pre slovenský závod sa preto núka produkcia karosérie. Volkswagen vlani spustil výrobu v najmodernejšej karosárni pre Audi Q7, v budúcom roku otvorí ďalšiu karosáreň, tentoraz pre Porsche Cayenne. Šéf Volkswagen Slovakia Ralf Sacht na tlačovej konferencii v máji tohto roka uviedol, že v otázke výroby karosérii pre Lamborghini zatiaľ nepadlo definitívne rozhodnutie.

Vzhľadom na výber dodávateľov, ktorí podľa informácií TRENDU budú dodávať komponenty pre talianske SUV, je však pravdepodobný variant, že v Bratislave sa budú vyrábať plne vybavené karosérie a v Taliansku prebehne finálna montáž.

Veľké očakávania

Obdobne to fungovalo aj pri výrobe modelu Porsche Cayenne. Na Slovensku sa produkovala iba kabína, technicky vzaté karoséria s interiérom a prístrojmi. Kabíny sa pri prvej aj súčasnej druhej generácii na špeciálnych vozíkoch obvykle vlakmi vozia do fabriky Porsche v Lipsku. Tam sa spája s motorom a podvozkom. Tretia generácia sa bude už kompletne vyrábať v Bratislave.

Lamborghini predstavila svoj SUV Urus ako koncept v roku 2012. Automobilka očakáva, že vyrobí ročne minimálne 3,5-tisíc vozidiel nového modelu v závislosti od dopytu, čo viac ako zdvojnásobí výrobu v závode Lamborghini blízko talianskeho mesta Bologna.