Je 12. marca 2020. Piloti spomedzi leteckých spoločností po celom svete sa zišli v továrni Boeing pri meste Everett, v americkom štáte Washington na severozápade krajiny. Nervózne podupkávajú pri lietadlách svojich spoločností, pofajčievajú, pijú kávu, jednoducho čakajú na hromadný odlet.

Zrazu sa rozbehne kolotoč, stovky odstavených lietadiel Boeing 737 MAX sa dá do pohybu, jedno po druhom vzlietajú, opúšťajú továrenské letisko v Everette a aj neďalekú bázu Moses Lake, kde boli uzemnené takmer rok. Každé zamieri na to svoje domovské letisko v Európe, USA či v Ázii.

Tešia sa aj zamestnanci Boeingu, ktorí budú môcť 737 MAX opäť vyrábať v plnom počte. A konečne budú mať aj kde parkovať a na ceste do práce sa netlačiť v autobusoch.

Tento fiktívny príbeh naznačuje, ako by to mohlo vyzerať po tom, čo Federálna letecká správa (Federal Aviation Administration) vydá povolenie, aby sa mohli Boeingy 737 MAX vrátiť na oblohu. Realita však bude iná. Pomalá, drahšia, bolestivejšia.

Po jednom

Boeing si po dvoch nehodách lietadiel 737 MAX, ktoré si vyžiadali 346 obetí, vstúpil do svedomia a

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa