Neoficiálny čínsky sviatok prekonáva predajmi kombináciu amerických akcií okolo Vďakyvzdania, Black Friday a Cyber Monday. To sú presne tie udalosti, z ktorých vznikajú na internete tragikomické videá Američanov zápasiacich a bijúcich sa s inými ľuďmi o zľavnený televízor.

Analytici očakávajú, že tohtoročný americký nákupný ošiaľ počas sviatkového víkendu dosiahne v maloobchodnom predaji vrátane online nákupov hodnotu okolo 29 miliárd dolárov, píše portál CNet.

Nekomerčná udalosť v rukách marketingu

Čínsky 11/11 Global Shopping Festival sa oslavuje každoročne 11. novembra. Vznikol v roku 1993 pôvodne ako Singles Day, ktorý iniciovali čínski študenti, aby čelili negatívnej sociálnej stigme spájanej s osamelosťou. Dátum nevybrali náhodne – jedenásty november v číselnom prepise obsahuje v rámci dátumov najviac čísiel 1, čo má symbolizovať jednotlivca.

Spočiatku nekomerčná udalosť sa v dôsledku marketingovej snahy Alibaby, najväčšieho internetového predajcu v Číne, postupne zmenila na najväčšiu nákupnú udalosť planéty. V súčasnosti sa do nej zapája viac ako

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa