„Wells Fargo prepúšťala a preraďovala na nižšie pozície zamestnancov, ktorí nedokázali splniť nerealistické kvóty, a súčasne povyšovala pracovníkov, ktorí tieto kvóty plnili zakladaním podvodných účtov,“ píše sa v žalobe. 

Banka Wells Fargo sa tento mesiac dohodla, že zaplatí 190 miliónov dolárov za urovnanie obvinenia, podľa ktorého zamestnanci banky bez vedomia zákazníkov založili asi dva milióny falošných účtov, napríklad úverových či sporiacich. Približne päť miliónov dolárov z uvedenej čiastky dostanú priamo zákazníci, z ktorých mnohí za nechcené účty zrejme platili poplatky. Tieto praktiky podľa banky trvali približne päť rokov, počas ktorých bolo kvôli nim prepustených viac ako 5-tisíc zamestnancov.

Bývalí zamestnanci banky tvrdia, že čelili intenzívnemu tlaku zo strany vedenia, aby zákazníkom nové účty zakladali. Hromadná žaloba banku viní z nespravodlivého prepúšťania, z nezákonných podnikateľských praktík a z nevyplácanie miezd a nadčasov v súlade so zákonom. Žalobu podali dvaja bývalí pracovníci banky, podľa ktorých manažéri tlačili na zamestnancov, aby splnili kvóty na desať založených účtov denne.

Najväčšími obeťami boli podľa žaloby zamestnanci majúci svedomie, ktorí sa neúspešne snažili splniť kvóty bez podvodov, a prichádzali tak o časť mzdy a museli čeliť obavám, poníženiu a hanbe.

„Wells Fargo vedela, že jej nezmyselné kvóty podporujú neetické postupy, ktoré boli využívané na zvýšenie ceny akcií a z ktorých ťažilo vedenie na úkor zamestnancov na nízkej úrovni,“ tvrdí žaloba.