Kedysi išlo na akciovom trhu o hviezdne spoločnosti s rekordným rastom. Hodnota výrobcov elektrických áut sa vďaka tomu zvyšovala a pre investorov bola ideálnou alternatívou ako diverzifikovať svoje portfólio.

Kým medzičasom sa stihli top výrobcovia vymedziť od menších spoločností, súčasný vývoj naznačuje na tomto trhu dlhodobejší nezáujem investorov. Potvrdzuje to aj trvalý prepad cien akcií najväčších výrobcov elektromobilov.

Tým nepomáhajú ani ohlásené novinky či rastúci počet predaných kusov na najväčších globálnych trhoch. Okolo elektromobility sa síce vedie silný marketing, ale postupne vyvstáva aj množstvo nových otáznikov. Navyše silnejúca konkurencia z Číny likviduje akciový trh na poli top výrobcov.

Tesla bojuje v Ázii

Problémy sa dotýkajú aj najväčšieho výrobcu e-mobilov na svete – americkej spoločnosti Tesla. Akcie spoločnosti v tomto roku prepadli už o 52 percent, teda výrazne viac ako hlavné burzové indexy.

Hoci tento vývoj súvisí na poli automotivu aj s nepriaznivou situáciou a nižšími predajmi Tesly v Číne, najnovšie na pohode akcionárov a investorov značky nepridávajú ani peripetie šéfa automobilky Elona Muska v kresle nového majiteľa sociálnej siete Twitter.

Cena akcií automobilky sa začiatkom týždňa prepadla až na 166 dolárov za kus, hoci zakrátko dokázala pokles korigovať. Dlhodobo sa však Tesle nedarí zaujať investorov. 

Bolo to dokonca najnižšie za ostatné dva roky. Ešte na začiatku januára sa pritom obchodovali za takmer 400 dolárov. Trhová hodnota firmy tak spadla z viac ako jedného bilióna dolárov na súčasných približne 530 miliárd.

V mnohom tento stav síce súvisí s celkovým poklesom akciového trhu a odlivom investorov do iných aktív, napriek tomu trvalý prepad výrobcov elektrických vozidiel je markantný a zatiaľ nič nenasvedčuje ani rýchlemu obratu a korekciám v ďalšom období, ktoré by potvrdili opätovný dopyt investorov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa